Saturday, April 02, 2011

Blandad vecka


På tisdagar slutar vi tidigt och det gör Moster och Hugo också, så då är det bara att passa på. Här är vi i skogen. Viola är bara lite rädd för "Blådjuren" som ska komma och äta upp äppelskalet. Jag och syrran är dessutom de coolaste syrrorna för vi har tyyyp de snyggaste mössorna.

Viola vill helst att Hampuuttt ska leka med henne alla dar. De vill inte Hamputt. Men ibland ställer han upp :-)

En dag när Hjalmar fick följa med farmorLundblad och Hugo på utflykt så hittade de några "fina" krukor. Hjalmar bestämde direkt att här skulle planteras. Han ville helst plantera pumpor men jag tänkte att de behöver stor plats så jag försökte leda han in på ngn blomma och kanske smultron. De blev solrosor och jordgubbar. Hasse och Hjalmar planterade så jorden sprutade och byggde dessutom ett odlingshus eller vad det heter. Varje dag det är sol ställer Hjalmar ut sina krukor till odlingshust för "luftning" och sen vattnar han dem med sin egenköpte blomspruta varje dag. Helst flera gånger för det är ju riktigt kul.

Vi är lite bekymrade för jordgubbarna.

Igår kväll var vi och åt en extremt efterlängtad fredags pizza med våra favorit gamla grannar. Det var inte själva pizzan som var extremt efterlängtad utan mer aktiviteten en fredags pizza kräver. Dvs umgänge med goda grannar.
Eftersom mammorna ville dricka vin så blev det till att gå hem. Och vi hade ju inte pratat klart förrän närmare 22 tiden så det blev två däckade småfisar i vagnen på väg hem. Hjalmar redogjorde på en gång vi klev utanför dörren att han inte alls gillade att vara ute i mörker. Jag gjorde mitt bästa för att övertyga honom och mig själv om att det inte var farligt alls.

Det råder dessutom stor spänning i familjen. Hjalmar har inte mindre än 2 lösa framtänder.

No comments: