Tuesday, March 01, 2011

Hallelulja våran kommer...


Brukar ni också få hjälp med disken??

I lördags var jag och barnen i sidsjön och åkte pulka och grillade korv. Solen sken och snön riktigt gnistrade. Viola vill gärna att jag ska knäppa på hennes tunga som hon bet hål i kvällen före.

Sociale Pelle prins hittade ju såklart en kompis som han åkte i backen med i 2 timmar. Jag tvingade i han en korv iallafall vilket han egentligen inte alls hade tid med för de körde Snowracer tävling.

Viola däremot hade all tid i världen för både korv och varm choklad. Sen slapp hon frysa också för det var ju + grader. Livet kan vara för härligt.

Tisdagar är typ våran bästa dag efter fredag. Då slutar vi tidigt så vi hinner alltid göra mysiga saker på eftermiddan och sen är vi lediga på onsdan. Igår såg vi att det var fotbolls match på Kuben plan så idag var Hjalmar supersugen på att ta en match. Jag gjorde inte min bästa match i klädd stora vinterkänger, täckbyxor och dunjacka på i typ var det +10 kanske.



- Jammal. Atta du vavvlal nel lillgubben

Det är ju så gott och fika ute.

No comments: