Wednesday, February 02, 2011

En tur till södra

Ljuvliga dag. Vilket väder. Jag blir helt lycklig av sånt här väder.
Vi bestämde att vi skulle gå upp till södra berget och grilla korv och se om några åkte slalom.

Jag var ju inte helt säker på vägen så jag frågade ju experten på området (syrran) efter vägen. Det visade sig ganska snart att det som jag anser vara vänster anser hon vara rakt fram eller tvärtom. Vi kom iaf in på världens smalaste och isigaste grusväg. Där var det inte bara vi som gick utan där åkte även 4 dumprar i skyttel trafik. Som tur var insåg vi det rätt raskt och innan en SNÄLL chafför upplyst oss om att det inte var den bästa promenad vägen hade vi vänt. Vi tog Mogatan upp istället.

Väl framme efter ca 1 timme lagom till att Violas slutat grina så festade vi lös på blåbärssoppa och grillad korv.


Tur att humör kan vända snabbt. På strålande humör slukar damen blåbärs soppa, 2 korvar och en muffins. Sen är hon kissnödig lagom i tid till att jag slagit upp mitt kaffe och grillat min egen korv. Vi packar ihop och går på toa. Sen somnar hon och sover än i skrivande stund.


Hjalmar och jag passar på att ta lite efterättsfika i en lekpark på väg hem.

3 comments:

Anonymous said...

Alltså - du måste se hur jag PEKAR :-)
// K

Skoggren said...

Med det brytna lillfingret eller??

Terese said...

Vilken mysig dag ni har haft!