Saturday, October 02, 2010

Vi har inte emigrerat....

det är bara det att själva bloggerskan jobbar så mycket nu så jag har oftast somnat till den tid när jag bloggar som bäst, vilket brukar vara runt 19.40.


Nästan varje morgon när jag väcker Hjalmar sover han så här gott. Jag funderar varje morgon på om det är så här det ska vara vardagslivet. Jag är rätt ointresserad av ett vardags liv som börjar så här. Men nu blir det så här i tre månader så får vi väl se sen...
Det har ju sina ljuspunkter oxå. I fredags morse hade vi sovmorgon och tände ljus i hela vardagsrummet och åt frukost framför tv:n.

På fredagar ska vi ha fredags kjol. Viola har redan börjat. På torsdag kväll lägger vi fram alla rena kjolar så får hon välja alla sina kläder till fredan och lägga på tv bänken. Hon gillar mest för stora kjolar för de svajar så fint tycker hon när hon ska dansa.

Idag gick vi upp i skogen med våra grannar. Vi grillade korv och hade lite älg jakt.

Jägare Viola i egen hög person.

Drinor, Sadie och Dorentine försöker få kontakt med myrorna

Våra fina fina tjejer
miqtë e mirë të bërë jetë të pasur

Jägarna är beredda.... på korv


Tappra vandrare. När vi grillat klart skulle vi bara gå en liten sväng i skogen. Vi gick lite rakt fram sen lite upp och sen lite åt vänster och när vi sen kom ut på elljusspåret var vi långt hemifrån, men med tutte fixar sig det mesta.

Ljuvaste unge vad sjukligt övermäktigt jag älskar dig.
På dagis i veckan hade Viola under lunchen gjort en snabb check över hur många gånger hon kunde kliva ner från stolen innan fröken blev arg. Till slut sa LillCarina
- Sitt ner Viola... Varpå Viola svarar
- Sitt nel DU sulmomma (sitt ner du surmomma)
Hasse är såå stolt

Har man ingen riktigt kamin duger den här bra.

Imorgon ska jag och Viola gå på Knatte bio med Dorentine och Sadie. Det ska bli supermysigt.

2 comments:

Anonymous said...

Mmm va mysigt med en kväll framför brasan när ni varit ute i älgskogen med bössan på ryggen =o)Kan man vara glad åt lite har man mycket att vara glad åt ;o) Kram Faster L

Anonymous said...

snodde några bilder ,) :p

tjejerna är så finna på bio..
ska lägga upp på FB :)

s.s