Friday, October 29, 2010

Fredags mys...


Idag gjorde jag en fuling. Ja sa till Hjalmar
- Idag är det din tur att bestämma vad vi ska äta.
Jag vet redan att han tveklöst skulle välja Mc Donalds. För ca 1 månad sen varvade han Strömmingsflundror med Mc Donalds. Men sen Hasse sa att strömmingarna var SUR strömmingar så väljer han inte det längre.

Efter middan, öhh kan man kalla det middag, ja skit samma. Efter hamburgaren så var det dags för Viola att välja spel. Hon valde Pingu, som vi spelade 2 gånger. Sen skulle vi göra fruktsallad, se på BARDA och sen skulle Viola sova och Hjalmar och jag skulle spela hans val av spel, monopol. Planen var klockren. Fruktsalladen vart supergod, hade Papaya i. Hjalmar konstaterade efter typ 3 minuter av Barda att det nog var för läskigt för VIOLA. Vi bytta kanal. Ja sen skulle ju då Viola sova. Hon var inte direkt trött efter socker toppen på två rågade tallrikar med frukt. Det hela slutade med att Hjalmar somnade, jag hamnade i koma och Viola var vaken. Skrev jag att Hasse har ölkväll med sina hemvärns polare??
Ja nu har jag hunnit dricka 1½ glas vin, bakat en dumle tårta och sen njutit i fulla drag av tystnaden eller ja Ugglas går fortfarande på Repeat, men i min värld är det tyst.

Imorgon ska vi ha namnsdags fika för Viola som egentligen har namnsdag idag men eftersom jag jobbade så länge och H skulle bort så blev det bättre imorrn. Hon ska i vilket fall få ett nattlinne med tillhörande nattlinne till dockan. Fast hon säger Nattklänning.

Nu ska jag krypa ner mittemellan mina goungar och fundera på hur lycklig och tacksam jag är som har två sprudlande ungar som jag är så jävulskt kär i.

3 comments:

Terese said...

Låter som en mysig kväll :)

Niclas said...

Vam knäpper kortet ???????

Anonymous said...

Loverboy knäpper såklart =)