Monday, September 06, 2010

Somrig söndag


I söndags var det så varmt så Hjalmar var tvungen att bada fötterna lite. Det var dock bara han som tyckte det var varmt i vattnet.

Nellie och jag höll oss torra.

Viola lessnade på att åka vagn så hon skjussade Mia istället.

Även stora barn får trötta ben.

Idag måndag fick Hjalmar brev. Från en tjej. Hans fina kompis Tess vars Farmor och Farfar bor granne med vår farfar och IngMarie.

Han blev sååå glaaaad. Vi läste det om och om igen.

Imorgon ska Hjalmar börja på gympa. Första 4 gångerna ska vara utomhus, det var bra tyckte jag. De ska vara i skogen och föräldrar ska vänta i omklädningsrummet. Nu när gympan är ute antar jag att det blir i typ bilen så jag tänkte passa på att ta en joggingtur medans han gympar. Det är min vision, sen får vi se hur det blir. Jag förklarade att mammor inte får vara med och det gick bra tyckte han men senare hade han bestämt att han inte skulle gå fast han tjatat hela förra terminen. Så vi bestämde att vi ska prova ngr gånger iaf.

Nu är det bara 2 veckor kvar tills jag börjar jobba heltid och Hasse får ta över ansvaret som hemma pappa. Det är med skräckblandad förtjusning. Eller nog mest skräck. Jag har inte riktigt insett att det är jag som kommer vara hemifrån hela dagarna. Jag kommer sakna barnen så sjukligt mycket. Nu när jag bara jobbat ngn lång dag så är jag verkligen helt tom innan jag hinner hämta dem och snusa deras lukt långt upp i näsan. Men det viktigaste är att de kommer ha det hur bra som helst, det är bara mig det är synd om :-) Jobbet i sig är kanon och jag trivs hur bra som helst.

No comments: