Friday, August 27, 2010

Bio kväll


Igår var det premiär på Toy Story. Hjalmar fick välja vilken han ville gå med och pappa vann.
Jag sov när de kom hem men Hjalmars redogörelse på morgon kvisten 06.20 kommer här.
Hjalmar var filmen bra igår?
Ja först tjatade jag jättemycket och frågade om filmen börjar snart. Sen vart jag kissnödig och då fick vi rappa på. Sen när vi kom tillbaka var det becksvart och då gick pappa och jag för långt så sen fick vi gå tillbaka igen.
Jaha var pappa glad då?
Nähääeru inte ett dugg. Sen var det nötter i alla godisar som Hampus köpt.
Jaha men var filmen rolig då?
Ja jag skrattade lite ibland Fanny hon hade köpt sån choklad som jag köpte när vi var på den där gubben Persson (Pettson). Jag och pappa tog bacon chips och Splite Zero. Hugo tappade sina glasögon så han fick pappas. Nånstans i bilen tappade han dem. Ja men var är mina glasögon nu då.
Ligger dem inte där på högtalarn??
Jaha men vem har lagt dem där nu då
Ja inte vet jag, jag sov ju.

Viola och jag spelade först Rorris bilspel och sen såg vi Molly mus som vi ser varje dag när det är Violas tur att välja.

Lite snacks blev det ju såklart. 2 små påsar för 12 kronor tycker jag är perfekt. Fast sen tappade ju Viola som räknat ut sina chips. Det roligaste med hela kvällen enligt Viola var nog att få dammsuga upp chipsen. Sen åt hon 2 päron istället.

No comments: