Saturday, June 19, 2010

Funderar...

Funderar på varför jag 08.10 på en lördag morgon inte hittar mig själv i antingen säng el i soffa. Utan i full färd med att städa ett köks skåp. Städar och rensar skåpet fritt från obetydliga, onödiga bebis grejor som kostat oss om man räknar ihop allt en förmögenhet. Det är Dropp fria muggar, muggar med bebis ergonomiska handtag, antikolikflaskor och skedar i alla regnbågens färger böjda åt både det ena och andra hållet för lättare matning.

Mormor påpekade försynt en gång att när jag var liten så fick jag vatten från en helt vanlig rostfri sked. Och det är frågan om det var så himla dumt. Om jag ngn gång i framtiden får ett till barn?! Kommer den dricka från en rostfri sked? Förmodligen inte då heller för jag kan inte låta bli att köpa ursöta bebis artiklar med Bamse, NallePuh och annat gulligt på. Och Ja visst är de droppfria muggarna smarta. Men jag har inte plats. Min hjärna behöver ro.

Innan jag tog mig an skåpet tömde jag en diskmaskin, stoppade i en tvättmaskin, läste 2 böcker för Hjalmar, såg på fåret Shean, gjorde välling till Viola, läste 2 morgontidningar, plockade undan disken som blev kvar från igår, och surade över regnvädret, bytte en superkissig blöja, tog ut en äcklig blöjpåse och tömde toagolvet från smutstvätt, andades in ljuvlig nyvaken lukt från två ljuvliga ungar, fick peta näsan på Hjalmars nya nalle och rörde i vår surdegskaka Herman.

På jobbet frågade M om jag var stressad eftersom jag nu under snart 2 månader nästan vaknat varje morgon med sån huvudvärk så det första jag gör på morron är att ta en dubbel treo. Jag svarar helt lugnt att Nej jag är inte stresad för vad ska jag vara stressad över. Vi har typ inga måsten förutom att ta oss till jobb och dagis.
Men när jag sätter mig ner och funderar på hur den här vakna, göra sig i ordning, lämna dagis, jobba, hämta dagis, laga mat, lägga i tid karusellen snurrar så kanske man är stressad ändå. Jag vet inte. Det enda jag vet är att är saligt lycklig att ha 2 barn som kan göra mig stressad, även om man intar Häx profil ibland.

Nu ska Viola bjuda mig på mat. Ha en skön regnig lördag.

1 comment:

Anonymous said...

Har du inte funderat klart snart? Nu vill vi se bilder från cirkus och bad!

//K