Friday, February 12, 2010

Torsdag Fredag


I torsdags fikade vi mellis ute med våra bästa grannar Dorentina och ...

...Drinor.

Idag Fredag har Sadie lärt mig att göra Pite. Eller lärt och lärt efter typ 10 års träning kanske jag kommer kunna göra den.

Dorentina gillade hela tillställningen och hejjade glatt på.

Hon fick en egen deg att baka med. Och bakbunkar vet vi väl alla är perfekt som hatt.

Ja men sen till det roligaste iaf tyckte Sadie, när jag skulle göra min deg del. Hon fick börja lära mig vad rund var under själva kavlingsprocessen.

Än så länge inga hål.

Det var ungefär nu som allt blev hål och Sadie fick ta över och rädda det som räddas kunde.

Men till slut var det klart iaf och Dorentina lärde Viola hur man skulle äta Pite.

Viola åt tre stora korvar och Hjalmar fem.

Jag åt så pass många att jag sen fick tvinga ut ungarna och sen sprang jag upp och ner för pulkbacken med dem på kälken i 1½ timme.

Receptet finns såklart i matbloggen

No comments: