Sunday, February 14, 2010

Längdskidsdag


Igår åkte vi ju slalom så idag blev det längdskidor. I Sidsjön har de superbra spår och värsta barnanpassade banan.

Har man inga skidor får man springa.

Det fanns alltså 4 olika banor man kunde köra, där de såklart då var olika svårighetsanpassning. Det fattade ju såklart inte jag som är blond och blåögd och iaf för ca 5 år sen hade hyffsat stora pattar men men. Vi drog i väg på den svåraste på en gång, jag tyckte den såg platt och bra ut och det var den också i början. Hjalmar klagade inte ett dugg men i den livsfarliga nerförsbacken kunde jag bara tänka, böj på knäna, böj på knäna, och jag var helt övertygad om att jag skulle slå ihjäl mig men vi klarade oss mirakulöst nog.

Dröm om min förvåning när vi kom i mål.

Viola och pappa sysslesatte sig med att klättra i och ur en fika stuga.

Hjalmar försökte övertyga mig att åka på kullarna med tunnlar men jag ville inte skämmas och avslöja hur sämst jag var på skidorna. Jag hade då fastnat och rivit omkull en tunnel redan.

Det är jättemysigt att grilla korv även om det blir lite rökigt.

Man måste ju vila lite också.

1 comment:

Anonymous said...

åå vilka härliga utedagar ni verkar haft! Är så glad att det inte blev någe mer magsjuka för oss så vi också kunde vara ute i solen. //Anna