Monday, February 01, 2010

Iskall feber dag


Idag har vi haft en riktig inne dag. Jag är fortfarande krasslig och Viola har haft feber (även fast hon själv inte riktigt fattat det), sen var det -24 här imorse.
Vi tog lite målar verkstad.

Hjalmar har tungan rätt i mun.

Det är skitbra med en gammal vaxduk som underlägg. TIPS

Självklart måste man ju också smaka på färgen.

Sen får man diska så man blir ordentligt ren.

Så himla gulliga.

Ni vet väl att fina ladys har inneskor.
De här är BTW mina gamla. Jag hoppas att Violas fötter inte växer en enda millimeter tills sommarn för då kan hon ha dem i sommar.

Dagens lunch.
Ugns stekt lax med wok grönsaker och keso.
Sjukt gott
sjukt enkelt
sjukt nyttigt

På tal om mat.
Efter målarverkstan och lunchen så kom Hjalmar på den briljanta ideen att vi skulle leka matprogrammet dvs Halv åtta hos mig.

Den som var matlagare fick då först handla hos Viola i hennes kassa apparat och sen duka fint och bjuda de andra på mat. Efterätt skulle det också vara.
Sen fick alla sätta sig på en stol och bestämma vilken siffra som man skulle ge till lagaren.

Hjalmar lagade kyckling och potatis med grönsaker och gjorde banan och choklad tårta till efterätt.
Jag blev hungrig på riktigt. Det lät ju asgott.

1 comment:

Anonymous said...

Jag är nytränad och hungrig. Den måltiden ser hur god ut som helst..mumms