Thursday, February 25, 2010

En trevlig överaskning

Igår var det roligt att komma hem. Först väntade vi storfrämmande av Ebbe, Alma, Anna, Max och Mli och bara det hade ju räckt alldeles lysande. Men när Hjalmar och jag klev innanför dörren låg där en avi från posten där det stog att Hjalmar hade ett paket att hämta, dock eft kl 16. Men vi blev så nyfikna att vi chansade på att det kommit. Det stog också att avsändare var Disney. Jag vet att jag varit med i en tävling om en Tingeling film så det var enda jag kunde tänka mig.


Gissa om vi skrek av förtjusning när vi såg det här stora paketet. (Jag ska erkänna att jag blev lite livrädd och tänkte - Faan, vad har jag beställt det här blir nog dyrt.)


Det var jättespännande att öppna och Hjalmar var riktigt förväntansfull.


Det var ett brev med...


och kolla priset.

Hasse och Hjalmar har alltså tävlat och pojken vinner en Blixten Mc Queen bilbana med en tillhörande småbilar och en jättefin bok.


Helt sjukt glada blev vi, ja även jag. Det var så himla kul att få så fina grejer.


Och som bonus kom sen alla fina kompisar.


Och sen som ännu mer bonus så hade Ebbe och Alma med sig en hel säck med kläder och saker till Hjalmar och Viola. Viola provar en mössa och kollar in sin nya väska som hon verkligen behövde sen dragkedjan pajade i hennes My Little Ponny rygga. Vem vill låna brorsans blåa bamse rygga?!? Vi tjejer vill ha rosa.

8 comments:

Anna said...

Men stackars Hasse som inte fick vara med och bygga ihop den, det var ju trots allt han som fixat priset! poor him.

Anna said...

... försöker inte alls smöra för Herr Hans efter ålders incidenten... om ni nu trodde det.

Anonymous said...

Först fick jag inte öppna paketet och bygga ihop den med min älskade son, sedan kommer det självutnämnd MILF och påstår att jag ska fylla 41!
Kanske tant är kommen till åren själv så du behöver glasögon ;)

Anna said...

Bäste Herr Skoglund, jag förstår att det skulle kännas bättre för dig om jag hade nåt slags synfel, men jag måste tyvärr meddela att min syn är perfekt och således kan incidenten inte skyllas på det... moahahaha

Anonymous said...

ja men då återstår väl bara det att ålders incidenten endast kan bero på att Hasse helt enkelt ser aningens äldre ut än han är. hihi //En VÄLDIGT Anonym

Anonymous said...

-Äh du är nog snart blind Anna! grön och gråstarr ligger latent i ögonbottnarna framträder vanligast på MILF:ar runt 36 års ålder så jag känner mig lugn med att din sjukdom får dina påståenden att framstå som en rena rappakaljan för oss friska. =)
/FILF:en

Anonymous said...

Hjalmar, GRATTIS till vinsten. Bra att det var någon som hjälpte dig att sätta ihop den fina bilbanan och inte vilken bilbana som helst utan en värsting bilbana. Kan inte vi köra nästa helg när faster kommer. Massor av Kramar Faster Lotta

Terese said...

Grattis Hjalmar till din fina vinst!