Friday, December 04, 2009

Träning ger färdighet


Det var bra att Mli och Max kom förbi idag för MLi har en precis likadan kamera som vi har så hon kunde lära mig lite bra finesser. Kommer man innan 10 till oss så får man räkna med att vi har pyjamas på. Det ingår i min julefrids harmoni.

Eftersom vi inte är i Thailand så får vi nöja oss med mat från Thaikiosken. Jag skulle kanske tagit bilden innan jag åt upp 90% av maten men jag glömde bort det.

Leende mörkbruna ögon. Är vi totalt förälskade i. Finaste Max Myra käkar banan.

Hjalmar har ju som sagt haft sin Kompis Casper här idag. De har haft superroligt och som jag sa så såg vi inte till dem så mkt men vi hörde dem. Ni som tycker det ser ut som om Hjalmar har ett hål i pannan. Ni ser rätt. Det är ett hål. Och Ja det blödde kraftigt så går ni förbi Midälvaplan så är det Hjalmars blod.

Fredags mys middag.

Fredagsmysglögg. Kakorna som inte är pepparkakor kommer recept längst ner. Det är super enkla att göra.

Fredags pappa mys.
Hasse odlar enligt tradition sitt julskägg. Vi har delade uppfattningar om vad vi tycker om det men Hjalmar får också som tradition raka av det på juldagen.

Farinkakor

Bas receptet

2 dl havregryn
150 gr smör
3 msk vatten
2 dl farin socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Blanda alla tora ingredienser.
Häll i smör och vatten.
Rör om.
Forma till kulor och lägg på bakplåtspapper.

175Grader 10 min

Nu till det roliga. Man kan stoppa i vad som helst i degen.
Mina tips

Juliga kakor
Kardemumma, kanel, ingefära, russin

Choklad bitar, kokos, nötter, hallon U name it

No comments: