Sunday, December 20, 2009

Snö snö snö

Som vi har väntat. Men nu kom då äntligen snön och det med besked. Och om vi tyckte det var mycket i går söndag, så är det inget mot för vad som har kommit till idag måndag. Men de här bilderna är ifrån söndag.

Hjalmar är överlycklig. Han skottar och gör änglar och åker kälke, pulka, letar kryp och ja allt på en gång.

Viola är inte lika nöjd av sig. Hon vet inte riktigt vad hon ska göra. Sitta i pulkan är okej om den står stilla

Vi måste prova alla backar. Hjalmar är grym. Han springer upp och ner med kälken själv och det är rätt tungt när det är mkt snö. Ibland får man åka med och ibland ska han göra trix. Ibland får jag inte åka med för han ska sladda och då blir ju jag rätt, såå sant min son.


Det är svårt att få en bild med 2 öppna ögon för det toksnöade sån där vass snö.



Nu gick det bättre.

Kl är 08.07 Hjalmar sover som en stock. Jag och Viola är vakna. Det blir nog bara frukost idag sen blir det skottning av uteplats.

1 comment:

Anonymous said...

Pappas godingar puss o kram från mig på jobbet =)