Tuesday, December 15, 2009

Så kom då snön

och ack så glada vi blev. Hjalmar var så lycklig över att få ta fram kälken. Vi har hittills åkt stjärtlapp och pulka på gräset.

Viola är i klättrarfasen. Det värsta är att hon är våghalsig och aldrig slår sig så hon tror hon är typ Supergirl el ngt liknande.

Hjalmar är i lite stirrig fasen. Närå. Han har bara en tendens att TITTA hit lite för mkt.

Har man tur kanske man får ett julkort av Hjalmar med en sån här fin tomte på.


Idag har mormor och morfar varit med barnen medans jag var i skolan. Mormor är lite rädd att Viola ska frysa så hon tar på en fleece jacka i fleece overallen för att vara på säkra sidan. Sen har hon med sig ett par superhandskar varje gång hon kommer hit som Viola ska ha när hon sover. Det kallar jag ta ansvar för sitt barnbarn.

Klockan är bara 14.30 men det ser väldigt mörkt ut. Några minuter senare var hela baken full med barn. Vi var ute i 2½ timme och Hjalmar hade såå kul.

Efter har man faktiskt lite röda kinder. Och det är supergott med varmkorv och bröd när man är lite hurvig och hungrig.


Viola har varit sjukt förbannad hela eftermiddan (se bara ögonbrynen) och hon vägrade somna innan Hasse kom hem från julbordet som de var på med jobbet. Sen somnade hon nöjt med pappi i sängen sen han släckt alla lampor och stängt dörren. Och Pappi hade smugglat med två choklad konfekt till mig. mums.

Om choklad konfekt kommer jag inte skriva i morgon i bloggen. Jag tänkte nämligen ta tag i den här hälso biten som flera frågat om. Jag tänkte skriva ner lite tips på hur man kan bli lite nyttigare och kanske dumpa några kilon på vägen.

Ha det Snö

3 comments:

Terese said...

Vilka fina bilder på fina barn och tomte :)
tack för peppingen jag tar genast nya tag och har en ny uppkörning inbokad :)
KRAM

Victoria said...

De tipsen ser jag framemot!!
är så roligt med en massa bilder igen på din blogg.
Kram Victoria

Anna said...

ÅÅ de tipsen ser jag framemot! Du kan väl bli min viktcoach när jag kör igång på fullaste allvar direkt efter nyår? Du är så duktig! Gällande barnen och snön så kan jag meddela att ö-barnen här hemma också är överlyckliga! Hoppas det ligger kvar tills nästa vecka då vi ska ses!