Thursday, October 01, 2009

Bad dax


I onsdags var vi och badade på alnö badet. Det tycker vi alla är superkul så det är en återkommande aktivitet nästan varje vecka under vinter delen av året.


Tripp, trapp, trull


Självklart har vi med oss fika. Vem vill inte fika??


Jag gjorde ngr försök att få Viola att titta på moster som var fotograf men ja ni ser ju hur bra det lyckades. Moster gjorde också upprepade försök att knäppa kort på Viola men det är inte så lätt eftersom Viola aldrig är stilla utan far runt som ett yrväder upp och ner i alla bassänger.


Wohoow kolla här


Tarzan lianen går bra att svinga sig i.

Dagens Hjalmar och Casper samtal:

C: Vad jobbar din pappa med?
H: Han jobbar på tonkojet. Min pappa är bäst på att laga saker som är Paj. Inte sån Paj man äter. Deeeet kaaaaan han inte. Det kan bara jag och mamma.
C: Ja min mamma är expert på play doo
H: Vad är play doo
C: Sån deg man bakar
H: Är det socker och kakao i
C: vaa
H: Är det socker och kakao i
C: Tyst.
C: Min pappa får klubbor om han gör ett bra jobb.
H: Får han en hel godis påse.
C: Nej en heeel burk med klubbor. Bra jobb va.
H: Ja bäst i test

Ett givande samtal mellan två goda vänner

2 comments:

Victoria said...

Mysigt ni verkar ha haft.
Vi ska bada imorgon på sporthallen och kanske kanske åker vi till pardisbadet i helgen.
Kram till er alla!!

Terese said...

Tack för de vackra orden på min blogg dom värmde verlkigen i trötthetsmörkret.

KRAM