Monday, July 27, 2009

Semester med regn kan också vara mysigt.

Vi har nu varit på lite Farfar semster. Det har inte varit ngt vidare väder men vi har haft det super ändå.
Eftersom våran kamera har pajjat så passade vi på att knäppa med farfars. Det här kortet knäppte farfar sist han var hos oss. Det var så fint så jag lånar det.

Ingejji hade gjort jättegod blåbärs paj. Det syns kanske på Viola.

Hjalmar köpte en Spiderman keps på Albert och Herbert. Den är jättebra att ha när man ska fånga spigg.


Viola chillar lite och tittar på havet.

Se vilken fångst.
Jag vet inte vem som fick hålla i vem.

Mysigt.

Viola har upptäckt Ploppning. Det är jättekul och hon säger Pannnj.

En sagoskatt

Vi tar spigg jakten på fullaste allvar.

Vad vore grillning utan Hångel

Morgon busar.

Frukost damer.
En dag for vi till Buspalatset. Det var svårt att få ngr bra bilder eftersom barnen inte var stilla 1 enda sekund. Men kollar man noga kan man se hur långa ögonfransar Viola har.


Hjalmar i en tunna som snurrar.

Annars är det bara att trotsa regnet och ta på sig regnkläder för barnen blir galna av att vara inne.


Vi fördriver tiden med lite båtkörning.

Det är även kul för stora barn.

Hela ungen är en solstråle.
Vi tvingade Farfar att bevisa att han kan byta blöjor. När han väl kom på vad som var fram och bak så gick det som ett hejsan.


Så här ser han ut framifrån. Finklädd och grann.

Vi gjorde att tappert försök till en Familjebild också. Jag är rätt nöjd. Jag kan erkänna att kraven ej var så stora.
mmmm
så fin fin fin fin
kärlek
Mina finingar
Vi var bjudna på grill fest hos Pappas Morbror. Det hade gjort massor av god mat och de bodde i ett superfint mysigt hus. Det blev inte så mkt bra bilder på de vuxna eftersom alla alltid tuggar ngt.
IngMarie, Madde och Hjalmar
Vi har en jättesnygg KusinAngelica. Titta vilken fin bild.
Viola är full i bus.
Madde får ett kärleksbett i nacken.
När barnen började bli trötta så skulle jag ta dem och åka hem hade vi tänkt. Och det blev dem vid 21 tiden ca. Jag försäkrade att jag skulle hitta hem och faktum var att jag var helt övertygad själv. Åk över järnvägen och sen till höger. Var min beskrivning. Jag hörde typ höger och järnväg. Det ledde till att jag svängde höger men glömde järnväg. Så jag åkte och åkte och åkte. Och åkte lite till, sen kom jag på att det aldrig kom ngn järnväg så när jag kom till en korsning nästa gång for jag åt vänster för att jag tänkte att jag kommer väl tillbaka ngn stans. Det gjorde jag dock inte för till slut var jag på en raksträcka som verkade leda till ingenstans och det fanns inga avtags vägar heller. Så då bad jag Hjalmar skicka mig kartboken. Det skulle jag inte gjort för då fattade han direkt att vi var vilse och bröt ihop. Han ville vara med Pappa och undrade varför vi aldrig kom hem och varför var inte pappa här osv osv. Så till slut fick jag iaf ringa och fråga var jag var. Det visste ingen. Men sen kom det på var jag var och då var jag på andra sidan stan helt fel. Så Farfar sa åt mig att åka till baka och SVÄNG INGENSTANS. Okej sa jag. Sen körde dem så det mötte mig och Farfar smällde fast en GPS på vindrutan och sa kör som den säger. Okej sa Jag och Hjalmar blev jätteglad att vi fick låna tanten av farfar som berättar vart vi ska. Och till slut kom vi hem. Slutet gott allting gott.

3 comments:

Victoria said...

Härliga bilder:)
När kommer ni hem igen.. vi är hemma nu och badsugna!!
Kram Victoria

mli said...

Vilka fina bilder på fina barn (och föräldrar)! =) Ni ser ut att ha det himla mysigt alltså! Vi har haft en hemmavecka nu efter en månad i stugan, när kommer ni hem?

Anonymous said...

Är vi syskon, vi med bra lokalsinne? //K