Friday, July 17, 2009

När älska inte räcker till

Ikväll när jag nattade Hjalmar så frågade jag honom
- Varför är du så fin
- Men mamma, säger han. Jag var ju såhär när jag kom ut ur din mage.
- Men varför älskar jag dig så mycket då?
- Det är för att du är så kär i mig.

Lite senare så läser vi Halvan och grävskopan och jag säger
-Men Hjalmar i sommar kan vi köpa en grävskopa till dig om du vill ha en.
- Ja mamma för jag har ju faktiskt ingen och jag behöver en. När ska vi göra det då mamma?
- Vi kan göra det ngn dag när det regnar.
- Mamma jag tror man kan köpa grävskopor på soliga dagar också.

Att berätta för barnen hur mkt man tycker om dem blir så svårt när älskar inte räcker till längre. Inga ord är goda nog att räcka till.

Våran kamera har nu helt lagt av så det här är de enda bilder jag har att erbjuda från den sista tiden.




Nu har Hasse semester, äntligen och det känns verkligen att nu börjar semstern. Allt blir så mkt roligare när alla är med. Han går varje dag miste om 8 timmar av den viktigaste tiden i världen. Jag kommer livet ut vara evigt tacksam att jag fått den.

Hjalmars förväntningar på semstern är att Han och Hasse ska leka med brandbilarna han fick av farfar och byggarbetsbilarna han har i tomteburken. När jag frågade han vad han ville göra mer på semestern så sa han - Det kan du bestämma så följer jag och pappa med.

I morgon tänker jag bestämma att Pappi ska få en välförtjänt sovmorgon och att jag efter en tyst och lugn morgon ska få med mig barnen i bilen och åka till fotoaffärn för att låta dem bedömma om livet för kameran är slut el ej. Sen tänker jag bestämma Nacksta badet med väldens bästa grannar och Pizza lunch på filten.

4 comments:

Anonymous said...

Hej hopp på er alla!
Läste att ni tänker köpa en grävskopa till Hjalmar..... om det är en sådan som man ställer i sandlådan finns det en sån här hemma som ingen använder som ni kan ta. Madde donerar den till Hjalmar om han vill ha den. Kram från Madde Faster Agneta o Tobbe

Anonymous said...

Tack men nej tack, en sån har vi, det här är en sån liten i plåt som en vanlig liten leksaksbil TYP

Kusinen Björn said...

Hehe va gulligt.. :) Saknar mina små kusiner men snart får jag träffa dem. Då jag kommer hem på ferie i en till to uker i september :)Puss o kram på dem från mig

Anonymous said...

In swedish please Björn