Wednesday, May 13, 2009

4 år med världens bästa Hjalmar


Med två veckor kvar(som vi iof trodde var närmare 6) så firade vi sista april med farfar och Ingmarie som var nyss hemkomna från Thailand.
Jag kände mig precis så förstörd som jag ser ut på bilden.

Sista magbilden. Typ 2 dar innan.


Så kom han då det lilla lilla skruttet.


Nils Hjalmar Josef såg dagens ljus


So thiny


så guuul

Så perfekt

Så underbaar


Så trött


Så innerligt älskad



Så skönt att sova hos Pappi


Så skönt att sova med fina filtar man fått av Kusin Nonne


Så rödhårig


Så skönt med fina kusiner som tar hand om en.
Så kul att titta på färgglada saker


Ska man döpas också. Vem är den farbrorn som hällde kallt på mitt huvud.


Sover gott på Tyndis


Så här sover bebisar med ont i magen.


Hmm vad menar du farfar. Thailand vad är det?


Det är okej att sitta i bilstolen tills den ställs i bilen.


September pojke


Stl 68 pojke


Mmm gröt


1 år


1 och ngn månad. Hjälper Faster att bygga källare.

Peta på allt tiden har bara börjat.


Då är det bra att kunna gå ut.

2 år

Paket och fika på sängen.

2 års sommar. Han var mer eller mindre i vattnet hela tiden.
Och var man inte i så var man nära.

Januari 2008.

Hjalmar 3 år.

Blåsa är det roligaste.
Hasse knäppte den här jättefina bilden.


Och om vi tyckte han var i vatten hela tiden när han var 2 så är det inget mot för när man är 3. Och som 3 åring behärskar han det själv också med hjälp av puffar. Det var tur för mamma måste vakta lillasyster också.


Som tur är har vi en lillasyster som sover mkt så vi får ofta tid till att mysa bara vi.


Vara ute är det allra bästa.


Busa med pappa kommer på klar 2a plats.


Baka är både gott och kul.


Fredags mys är också en viktig aktivitet.

Och så har vi ju den stora passionen. Allt med motor på.


Och spela data med pappi. Roligast är nog att skjuta prick på älgar.

3 comments:

mli said...

Underbara bilder på finaste Hjalmar! Jag blir typ bebissugen igen när jag ser bilder på minibebisar... Jag som har en 6-månaders. Hur ska det här sluta alltså?

Slickepotten said...

Gud vad liten han var , man har glömt bort att han var såååååå liten . Han är ju så underbart söt!
Snabbt har det gått för han är redan en storpojke nu :)

Emilia said...

Jätte fina bilder på bästis Hjalmar! Kram/Eddie