Wednesday, May 13, 2009

Dusch tips för småbarnföräldrar

Antar att det måste finnas fler än mig som har lite problem med att få till den där duschningen på morron.

Här nedan följer mina bästa tips:
1. Rensa badrummet från allt man inte vill att barnet ska röra. Typ toaborstar, bajsblöjor, beg trosor och liknande.
2. Lägg tunga böcker på toa locket så det inte går att öppna. Se bild 1
3. Lägg många för minst 2 kommer att rivas ner.
4. Förbered tröst som tutte, kex, snutte. För minst 1 av de 2 böckerna kommer att komma på tån el liknande så barnet gråter.
5. Ta antingen av tröjan eller vik upp armarna för de kommer garanterat att befinna sig innan för dusch draperiet el kabinen.
6. Förbered saker man kan slänga ner i badkaret. Se bild 2
7. Ta med plock handske el annat man snabbt fångar saker med för de kommer att komma typ en blöja el en parfymflaska hur mkt du än rensat.
8. Se till att barnet är ordentligt vaccinerat så det inte gör så mkt om de suger lite på avlopps röret och liknande äckliga saker.
9. Ät en 10 liters hink med is innan så du har ordentligt med is i magen.
10. NJUUUUUT av din ändå 20 sekunders dusch.


BILD 1

BILD 2

3 comments:

Terese said...

Jag bara älskar dina tips :)

mli said...

Hahahahaah, är det det här jag har att vänta mig alltså? Jag som nu tänkte njuta av en 10-minutare medan Max sover på balkongen. Ska verkligen passa på att uppskatta detta medan jag kan!

Anonymous said...

Akta er! När de blir tonåringar har man inte en chans att ens komma in i duschrummet!!

//K