Tuesday, May 26, 2009

Ännu en dag i födelsedags present landet

Hjalmar har tjatat och tjatat om att i ska bygga ihop den fina traktorn han fick av Alma och Ebbe. Jag hade helst sett att Hasse gjort den men eftersom det är slutspurt på hans jaktexamen och dessutom Hemvärns helg på gång så var det bara att inse att jag fick göra det.
Jag följer instruktionen mitt allra nogaste. Svär bara lite några gånger när jag inser att bitarna måste sitta exakt.

Men till slut så STOLT som en tupp

Hjalmar var så GLAAAD och sa - Bra gjort älsklings mamma

Tänk vad lite som behövs för att göra ngn så glad.

4 comments:

Terese said...

Vilket härligt leende :)
Vad duktig du är på att bygga traktorer stumpan :)

Skoggren said...

Ja eller hur. Jag glömde skirva att Hjalmar var noga med att påpeka för Hasse att han inte fick hjälpa till. Men han fick faktiskt hjälpa till och bygga gubben.

Anonymous said...

Ja älskling jag är stolt över dig med, men lite sur för att du tar pappa son prylarna från mig =).
Jag kommer nog instruera Viola hur sminklådan funkar jag med så ska du få se hur det känns... ;)

Familjen Dahlberg said...

Grattis i efterskott Hjalmar!

Ser att du har fått ett ordentligt firande i alla fall.

Grattiskramar!

Erica, Jon, Alfons och Tekla