Wednesday, April 22, 2009

Tisdag och onsdags

I tisdags hade vi långväga främmande ända från Viskan.

Hjalmar och Oliver hade jätteroligt tillsammans. Här tar de lite välbehövd fika paus.
Leah ratade min fisk men slevade glatt i sig en hel tallrik pasta. Typiskt Italien people :-)
Olivia och jag var förvånade över vilken kall dag det blev.

Men det var inte direkt jag och Mli idag. Mli tyckte det var så varmt att hon ville gå in. Typiskt sol hatare. Jag typ tvingade henne att äta ute. Vi åt lovely thai mat från vår lika lovely thai kiosk. Lunch inkl dryck 55 kr. Och då räcker maten för 2 egentligen till 4. Eller ja 2 och lite till och man äter som jag och Mli. (Sorry Mli din matlåda är också slut.)
Onsdags mys med Max och Mli.
Fina fina MaxMyra.
Lovely spring girl.

Hasse och barnen har nästan varje kväll ngt hyss för sig på barnens rum.
Idag har jag spenderat eftermiddagen åt att lära känna vår granne ett snäpp bort lite mera. De är jättetrevliga och från ngt annat land som jag inte vet. Kan vara typ Bosnien el liknande. De har iaf en liten tjej som är bara ngr månader äldre än Viola.
Det som var så roligt var i helgen då vi + Bosnien familjen + LillaTant Margot typ 80 år var ute. Och Bosnien mamman säger.
- Jamen Margot kommer du ihåg vad jag heter nu då.
- Hmm njae säger Margot var det ASERTYUIOPÖLKJHGFD???????
- Nej det var det inte. De är så roliga för vi har bott grannar i 7 år men en gång trodde Rolf att Shaban hette Saddam. Så han stog vid staketet och ropade Saddamm Saddamm.

Ni kanske inte tyckte det var så kul men jag och Hasse garvade så att iaf jag nästan kissade på mig.

1 comment:

Slickepotten said...

vilka mysiga dagar ni har haft, men vad har hänt med din kamera?