Monday, April 13, 2009

Påsk bloggning




Vi mjukstartade lite med att åka ut till Momman och Moppan redan på torsdag ef Hasse jobbat.






Det ser inte så gott ut på den här bilden men det är sjukt gott. Lax i ugn med ljummen potatissallad.




Morbror hade lånat med sig en fyrhjuling till Tynderö. Hjalmar tyckte det var superspännande men var lite för liten att köra själv så han fick åka med Hugo som var jätteduktig att köra lagom med sin kusin. Hasse blir i vanlig ordning första mekare.






På fredagen blev det lite pimpling och varma mackgrillning och lax knytegrillning.




Viola myser med Moppan.






och med Momman. Det är så skönt när man är många för man har alltid ett knä att krypa upp i.




Efter att maten är grillad är det fritt fram för vad man vill elda eldning. Grabbarna eldar lite vass och annat.




Vi måste nog köpa hus snart ändå så Hasse får utlopp för sina "Bonde"talanger. Han dikade glatt både här och där.




Det är inte jättekul att sitta här bara så ni vet men jag kan väl stå ut en liten stund till. Ingen verkar ändå ha tid för mig.




På påskafton hade ju såklart påskharen varit och hälsat på och gömt ägg. Violas var inte gömt hon fick sitt på kudden och åt glatt upp sina kex i förvånande snabb fart.






Hihi det är jättekul att äta kex, jag kan glatt tänka mig det till frukost ngn mer gång.




Hjalmar hann bli helt trött av allt sitt letande med skattkartan som Haren lämnade.




Här har han inte hittat det stora ägget i ugnen än, men när han gjorde det tyckte han nog att den där Haren var en konstig typ. Varför låg det i ugnen?!?!?




På påskafton är tydligen inget sig likt. 07.10 kom TONÅRINGEN ner. Hon som alltid sover längst. Vad hade haren gjort med henne.

Viola gillar frukost och uppvaktning. Hon fick en egen låda Grissinis av Moster Haren.


Det här är ngn som aldrig är med i bloggar. Jag vet inte vem det är eller vad den gör här, men den vill inte vara med.


Men det vill däremot gärna de här. Den vänstra hälsar att hon ej har för avsikt att borsta håret. Och den högra vill att det ska framgå att hon varit hos tandläkarn och dragit ut en tand. Hon har ej varit i slagsmål med påskharen.



Det är så härligt med storkusiner för de vill ofta leka med en. Här har nog Hampus lite fotbollsskola med Viola.



Hugo lär Hjalmar sina bästa Game boys tricks.


Traditonels enlig äggmålning.



Påskbuffe dax.

Det som är så sjukt var att det här var ca 1/4 del av det som fanns och det var det enda jag fick i mig och jag lämnade dessutom. Så går det när man vräker i sig godis. Men jag tog igen matbiten dan efter då vi åt Buffe rest lunch. Som om det behövdes.


Grabbarna satt vid ett eget bord.


Mormor och Morfar är jätteglada av att ha den här fina snögubben på sin gård.


HEJ HEJ vinkar Viola

No comments: