Saturday, April 18, 2009

Hjalmar är i harmonins utvecklingsfas


Hjalmar har börjat intressera sig för bokstäver allt mer. Här skriver han vykort för glatta livet som han ska skicka till Ebbe.


De flesta bokstäverna kan han speciellt de som börjar på någons namn som vi känner. Typ N för Niclas el B som Birgit. Den första han lärde sig efter sitt eget H var I som Ingejiis.



Efter all cykling tar vi en fotbolls paus på idrottsplan. Den är i sin tur en verkligt bra satsning för ungdomarna här i Nacksta. Det var hur många som helst där som endera åkte skateboard spelade basket el fotboll. Vi får verkligen vara glada att de är där och inte springer runt och vandaliserar istället som ungdomar verkar ha en tendens att göra.


Viola sover i bakgrunden.


Hjalmar har fått en kex choklad av Mormor och Morfar som vi sparade tills det blev lördag och som han så glatt mumsade i sig efter 2 skivor blodpudding. Efter kexchokladen åt han thai mat med oss också. Tips till er Sundsvalls bor som läser. Cherrys Wok här i Nacksta på sveavägen. Mkt mat till liten peng. Och det vi åt var supergott.


Vi bestämde att vi skulle ta bort stödhjulen så fort som möjligt nu när han tagit fram cykeln. Men jag ville ändå inte göra det mitt i veckan för det är svårt att springa med cykel och vagn samtidigt. Och jag tänkte att det nog skulle ta några dagar med springande. Men det tog 1 timme. Jag vet inte vilka som är stoltast jag och Hasse el Hjalmar. Jag tror vi är stoltare för Hjalmar vet nog inte hur duktig han är.


Nu har det för övrigt slutat blåsa här, tack gode gud. Jag hatar storm. Jag får så sjukt ont i huvet så igår gick jag med värsta vintermössan.
Idag blir det cykling och sen kalas hos Hugo.
Ha en bra söndag.

No comments: