Friday, April 03, 2009

Fina vänner har vi gott om


Idag har vi haft en toppen dag på fler än 1 sätt.
Först så kom Ebbe och Alma och Anna.


Det blev rejält blött och lerigt men ack så kul.



Här tillverkar barnen OLJA. De har ju som ni ser skyddskläder på.




Olje tillverkare behöver mkt mat så de inte tappar skärpan. Korv grillning blev det. Plattkorv och smalkorv.





Sen kom Oliver och Olivia förbi. Kolla vilken cool kompis vi har.






Efter en dag fylld med kel och bus är det skönt att koppla av med den bok. Hjalmars val var väl kanske inte det jag skulle gissat, men ja han låg och läste "Där havet slutar" länge och väl. Tack Ingeji.

Under tiden Viola tog sin middags vila och Hjalmar läste sin Pocket så speedade jag järnet och städade hela lgh. Ut med mattor, dammsög, moppade, handfat/toaletter och dammtorkade, allt samtidigt och tro det eller ej det blev väldigt rent.

Nu ska vi baka hemmagjord pizza och Hjalmar tänker ha leverpastej på sin, han erbjöd även Hasse det till sin men han tackade artigt nej.
Sen blir det mysfredag och Så ska det låta och Hasse och jag ska supa oss fulla och dansa nakna på borden med vårt afrikanska vin. Tack Neta och Tobbe. Självklart efter att barnen somnat.

Imorgon hade jag tänkt att jag och Hjalmar skulle se Pettson på Bio men sen såg han trailern för Bolt och dumpade raskt mig för pappa istället. Men jag får gå på gympan med han iallafall.

Ha en bra helg.

2 comments:

Anonymous said...

Kom ihåg att dra iför persiennerna!! =)

/K

Anonymous said...

Hur gick det med vinet och dansen på bordet? Bara bra hoppas jag och håller med föregående skrivare, ni drog väl för persiennerna? *asg*
Kram!
/ASK & Co