Tuesday, February 03, 2009

Vad vore livet utan kompisar

I måndags hade Hjalmar och Viola bjudning för deras kompisar.


Här ligger 3 kompisar som inte ens vet att de är kompisar och sover.


Medans Eddie plåstrar om Hjalmar som är alldeles rysligt sjuk.



Sen firar vi att Hjalmar blev frisk med Nalle Puh glassar.



Natten mot idag Tisdag har varit helt sjuk. Viola har sovit så kasst så det känns som vi knappt har sovit alls. Men igår kväll såg jag det programmat om flerbarnsfamiljer och med det i bakhuvet så får jag tänka på att vi trots allt bara har ett barn som är vaket på natten.

Men den här dagen vart så kanon i slutändan ändå. Jag är fyllt upp till öronen med energi och reda att ta itu med ännu en sämnlös natt.


Först gick vi på Choklad kyrkis och då passade vi på att matcha till det ordentligt, med likadana tröjor.
Sen kl 12 blev Hjalmar upphämtad av Mormor och Morfar och jag och Viola åt Lunch i Kyrkans Hus med Mli och MaxMyra. Till sist var det bara vi kvar för de övriga lunchgästerna hade jäktiga jobb att hinna till. Det gav tid till båda Kaffe och Välbehövt Babbel.
Och sen var det dags för Babysång då. Viola skrattade ihjäl sig när Lina lästa Kattramsor på löpande band med en gosedjurskatt som rekvisita. Om hon bara visste att det var en katt hade hon nog skrikit istället.


Sen promenerade vi hem i det "bara" 14 grader kalla vädret och gick på affärn. Och då (det som satt pricken över It den här dan) Säger Kassörskan till Mig. Citat - Jag tycker du passar så bra som mamma. Tack underbara människa för den kommentaren. Jsg ska alltid betala i hennes kassa hädanefter.

No comments: