Friday, February 13, 2009

Mysfredag

Ve och fasa men idag var det ju fredag den 13e. Jag trodde det var fredag den 13 e i torsdags redan så när det sen blev fredag trodde jag att det var den 14e. Men Ingmarie upplyste mig om att jag hade blandat ihop dagarna lite. Så lite nervös över hur dagen skulle sluta så åkte vi på heldags party hos Ebbe och Alma och Anna.
Det gav tid till snögrottelek.

Snökryp

Få se nu Kladdkaka, glass, grädde, chokladsås, kolasås, festis, muffins, nåt nyttigt BJÖRNBÄR och Ja KAFFE och sen förstås lunchen då makaroner och köttbullar till barnen och Taco paj, sallad och guacamole till mammorna. Max mamma blev utan guacamole för den hade vi ätit upp innan hon kom men så går om man har bebisar som sover till TOLV på dagarna. hmm jag kanske ska nämna att det åts i omvänd ordning, alltså maten först. En superag för oss. Hjalmar var helt slut och somnade i bilen på väg hem.
Hjalmar var dock lite bekymrad över citat:
- "Mamma varför kom den elaka farbrorn(Henke) och sa att vi inte fick spela gitarr"
Men det är ju Almas och Ebbes pappa.
- Mamma är han en elak farbror?

No comments: