Monday, January 26, 2009

Sköna söndag


Efter ett tag så var jag denna morgon iaf ngt levande.
Hasse lagade mina täckbyxor medans jag och Hjalmar (sjusovarna) åt frukost.


Viola är inne på 2a sittnigen. Leverpastejs macka bara ÄLSKAR hon.



Efter frukost kom våra kära vänner Fam Smedberg/Nilsson.
Det är så kul när alla i familjen får en kompis även mamman och pappan.




Hjalmar och Mia står uppe på kullen.





Våran kamera är på väg att bli trasig tror vi så därför blev det lite rosa.


Hjalmar och Thomas är på väg upp för backen.


Hjalmar och Nellie fikar festis och utegrillad korv med bröd.


Sen spelar dem lite Pingu spel till efterrätt.

Idag måndag har vi varit på kyrkis och sen varit på Coop och handlat. Jag kunde snabbt konstatera att även om de mesta varor är ngr kronor dyrare än på Willys så jämnar det ut sig för blöjorna är 20 kr billigare paketet. De har dessutom de absolut OBTIMALA varuvagnarna. En bebis stol längst åt vänster och en sån vanlig man fäller ut till höger. Så man får i 2 barn i vagnen + blöjpaketen under på hyllan. Sen får alla barn en banan när man handlar. De säljer också Pax, Tretorn, Kavat och Abeko. Vad mer behöver man. Hjalmar hittade också ett par assnygga gröna byxor med vita blommor på som han så gärna ville ha. Mamman var dock sträng idag så han fick inga. Så nu kan jag utan att ens bli svettig åka och handla med båda barnen. I LOVE it. Sen var det bara lite typiskt att Hjalmar blev kissnödig precis då vi packat in allt i bilen och jag spänt fast barnen. Jag erbjöd han att kissa i en blöja. Hans blick sa mer än 1000 ord, så vi gick in igen på Toa.













1 comment:

Anonymous said...

Men vad impad jag blir av sypappan! Go Hasse!