Friday, January 30, 2009

Kaffe gör att man klarar livet...

i morse när jag vaknade eller ja det var väl innan jag vaknade egentligen, så ville jag i vilket fall bara DÖÖ när jag insåg att jag måste vakna. Jag var sååå trött. Koma stadiet var nära till hans. Men efter att Hjalmar upprepade gånger sagt att jag skulle TITTA så öppnade jag ögonen och tog tag i dagen sysslor. Nr 1 blev att fixa Kaffe till mig själv och efter det så återvände livsgnistan turligt nog. Vi var sen bara 10 minuter sen till vår sen förut utbestämde mötesplats för Choklad kyrkis, men det gjorde inget för Emilia och Eddie var 15 min sena.
I torsdags började Violas nya liv och det vi hade hoppats på också skulle bli vårat med resultatet att Lilla donnan skulle sova hela natten. Det vi inte visste var att hon inte tänkt göra det fast att hon bara fick sova 1 gång på dagen. Hon tyckte ändå att hon gjort sig berättigad till välling vid 05 snåret. Har hon glömt att sin mamma och pappa är rätt less på att höra hennes "Vill ha vällingskrik" i tid och otid eller skiter hon bara i det?!?

Vi var iaf ute och lekte igår med Eddie och Emilia. Jag har kommit på vad det är för fel på vår kamera också. Men den briljanta iden kom jag på efter att det här kortet togs vilket kanske syns. Hjalmar och Eddie utforskade också under eftermiddan vad som händer om man tömmer pappa Hasses tandkräm och sen kletar med den på toa dörren. De upptäckte rätt snart att det iaf leder till 2 snortokiga Mammor.



Viola tycker att det är ganska okej och utforska snön.
Ännu mer okej är det med Majskrokar. Hon har redan lärt sig att om hon skriker och är besvärlig när mamma ser upptagen ut så får man genast en Majskrok.
Nu är vi nyss hemkomna från Kyrkis och vi hann med CykelNisses lekpark och flertalet snöhögar också. Det var jättemysigt där och det märktes att Hjalmar inte varit där på länge. Hjalmar lärde en pappa hur man pruppar med nyckelpigebollen. Han verkade tycka att det var rätt intressant för han gjorde det iaf flera gånger, även när vi andra gått ut, hans barn också. Efter ngr pruppar med bollen insåg han att han var ensam kvar och skyndade efter sitt barn. Tydligen kan pappor haka upp sig också. Vad har de att skylla på? Amning, gravidhormoner el bara brist på simultanförmåga.
Imorgon ska Hjalmar och jag ha en välbehövd Hjalmar och Mamma dag. Vi ska gå på Alfons Bio och kanske fika el ngt annat kul.

No comments: