Thursday, December 11, 2008

Pysseldag


Idag bakar vi lite julgodis, fast det är chokladbollar. Jag tänkte vi skulle göra sånt som vi alla gillar. Det blir ingen knäck här dels för att det är så varmt att hålla på med och sen för att det bara är Hasse som kan äta det och jag vet inte ens om han tycker om det. Hjalmar är jätteduktig och som ni ser smakar han en och annan.



Här är resultatet.

Viola leker Viking under tiden.
Det där jag skrev i förra bloggen om att hon var bättre var nog mest önsketänkande. För efter mkt skrik och gråt beslutade jag mig för att gå till VC för jag misstänkte Öroninflammation men det kunde lika gärna vara tänder. Och där efter flera provtagningar kom domen: Öron och Ögon inflammation + Streptokocker i halsen. Det var förklaringen på varför vår annars så nöjda Smula inte var ett dugg nöjd längre.



Hjalmar gör julkort til sina kyrkisfröknar på Chokladkyrkis. Viola har feber så hon tittar mest på.
Mormor följde med Hjalmar till Kyrkis eftersom Viola har husarrest.

No comments: