Saturday, December 13, 2008

Lucia dagen


Idag har vi haft lucia middag här. Moster hade med sig ett helt fat med 6 olika sorter hemmagjort godis och alla kolor var inslagna i papper med snören. Vem orkar göra det?!? Ja förutom hon då.


Tjejträff i köket.
Vi käkade Jansson.



Spontant luciatåg. Hjalmar ville inte han ngt annat än hatten och Violas klänning är jättevarm så jag ville inte kränga på henne den så vi var Tärningar istället. Hjalmar blir jätteblyg när han ska bära in kakfatet. Men vi sjung Ute är mörkt och kallt och Pepparkaksgubbarna iallafall eller ja det var väl jag som sjöng.







Farmor(Lundblad) var med och duken ni ser är blomman. Och den blomman var helt fantastisk. Hon är helt otroligt duktig och jag insåg på 1 sek att jag aldrig skulle våga lägga den på våra bord med 2 kletiga ungar, en kletig mamma och en kletig pappa. Hon hade också med en burk rullrån. Och när alla åkt hem hittade vi en påse med 2 paket i. Nu har barnen hemmastickade strumpor den här vintern med.




Den här vackra och häftiga blomman hade mormor och morfar med. Vi blev väldigt bortskämda.





1 comment:

Anonymous said...

Snacka om seriöst julgodis, shit vad impad jag blir! Jag blev typ hänförd över mig själv när jag lyckades göra chokladbollar för någon vecka seden... Kan berätta att bollarna inte direkt var individuellt inslagna i papper.