Monday, November 10, 2008

Dagens fotosession

Ja idag så tog vi kort hos en fotograf på barnen. Eller vi det var ju jag och barnen och det var kanske tur. För när jag kom hem och berättade för Hasse hur det hade gått så skämdes han....över mig!!! Han jämförde mig med ngn kund han haft på jobbet som flertalet gånger krävt att de skulle laga ngt på ett säte som inte gick att laga för det var inget som var sönder utan sätet var så.

Jaja så här gick det till.
Först knäppte han kort på de andra ca 5 barnen som var där och efter varje barn säger han - Ja bättre än så här går det inte att få det. Och mammorna fick gå fram och kolla på hans datskärm och det jublade i kör varje gång, speciellt en som inte var mamma utan dagmamma. - OHH fotografen är såå fantastisk osv.

Ja sen blir det iaf Hjalmar och Violas tur. Hjalmar som kan vara lite svårflörtat satte sig glatt på pallen och höll i Viola jättebra och fotografen knäppte 2 kort på 1 sekund medans han viftar med en asful rosa elefant. Hjalmar tyckte det var kul men Viola tyckte det var skitläskigt så hon tvärgapar av förskräckelse. Sen säger fotografen - Ja bättre än så här går det inte att få det. Nähä säger jag och har ju sett hennes ansiktsuttryck och tänker att det vore ju trevligt om hon tex LOG på bilden. Jag får då kolla på bilden. Då sticker Hjalmars jeans ficka ut, bilden blev kapad så han hjässa inte kom med och Viola med sin gapande mun. Ja fast bättre än så borde det väl gå att få säger jag och påpekar dem ganska tydliga bristerna i fotot. - Nej det går det inte säger fotografen och börjar packa ihop medans de andra mammorna kommer fram och återigen jublar över den inte alls fantastiska bilden. De enas raskt om att jag är så kräsen och vad hade jag förväntat mig med ett så litet barn. Varpå jag svarar 2 leende helhuvade barn. Sen klädde jag raskt på mina alltid fina och fantastiska barn och gick. Jag kände mig som en Queen bitch of the Universe men jag gillar det :-)

1 comment:

Anonymous said...

Tycker absolut att man kan kräva icke avkapade huvuden! Jag tycker att du gjorde helt rätt! Go Marren!