Friday, November 21, 2008

Att älska en fis...

Idag har vi mysfredag. Vårt hem är kliniskt rent och vi tar dagen som den komer. Det blev en tur till Bibblo här hemma och sen kälkåkning till 100% med Elina och Sanna. Det blev rejält kallt om kinderna faktiskt innan vi kom in efter närmare 3 timmar. Men efter lite varmkorv och hallonsoda dgn till ära så var vi varma och klara för mys i soffan med nya böckerna.
Ikväll får vi fika besök av Nellie och Mia och självklart Cathrine och Tomas. Det var längesen vi sågs eftersom det nu är Förskole klass som gäller för Nellie och dagis för Mia, så det ska bli jättekul.

Här är pulkåkningsbilder

Hjalmar värmer upp dagen med lite byggare bob dans och sång.

Viola sitter själv fast med kuddar runt.Nojjig mamma.

Dagens positiva:

Tänk att man även en fis kan älska, om den kommer ur rätt rumpa. Igår hämtade jag Hjalmar och la honom i min säng innan jag somnade. Och då släppte han världens minsta pysfis och även den älskade jag. Så fast han var nyfisen kunde jag inte låta bli att pussa han lite extra.

Dagens negativa:

Varför klumpar sig alltid Via tvättmedel så att det inte ens kommer ner i maskinen utan stannar i tvättmedelsfacket.?? Jag brukar alltid köpa en gigantiskt kartong med billighetstvättmedel med eftersom jag inbillar mig att det inte tvättar rent ända in i fibrerna så köper jag också ett Via paket och tvättar med lite då och då. Men det fastnar alltid i facket. Så nu kan man ju fråga sig varför jag för det första köper ett tvättmedel som jag inte tror tvättar rent och för det andra varför jag köper ett annat tvätt medel som jag vet inte funkar heller.

No comments: