Thursday, November 27, 2008

Adventsklart.


Jag och Hjalmar har putsat fönster och adventsstädat. Nu är alla fönster putsade och det är dammtorkat överallt. Imorgon sätter vi bara upp gardinerna så är det adventsklart sen.


HJalmar behöver man sällan lära ngt, han vet redan hur det går till.






Men man kan ju inte bara städa och sånt trist, vi tog oss en kälkutflykt också. Hjalmar vill helst bara åka i det största guppen men jag försöker styra mot de mindre. Men det tycker han är skittrist. Så han får åka själv i de stora. Vi hade med julmust. Det var got och jättemysigt. Jag fick nog lite julkänslor tror jag. Ikväll ska jag fixa Hjalmars adventskalender.

Vi har lite sorg i familjen också. Datorn har pajat. Fast bara ibland typ. Viola hjälper gärna pappa att laga den.




Hjalmar passar på att skotta lite.






No comments: