Thursday, August 10, 2006

Augusti bilder

Hjalmar och pappa åker Moppans båten.




Hjalmar är rätt besatt av tvättmaskinen.

Här är det ju så otroligt varmt så det är mycket bad på schemat. Vissa kvällar har vi varit och badat då Hasse kommit hem från jobbet och tagit med middag i picnick. Jättemysigt och gott. Hjalmar kan bada hur länge som helst. Han vill aldrig gå upp. Han tycker också det är hur kul som helst att leka med de större barnen. De tycker dock inte att det är lika kul att leka med honom. Sen blir han alltid kallad "bebisen". Det retar mig. En sak till som retar mig är de föräldrar som tror att Hjalmar 1 år ska stjäla deras barns leksaker och smuggla med sig dem hem. De kommer som en kanon om han tar ngn annans grej och leker med. Att deras barn sen har Hjalmars boll och Hjalmar inte ens får vara med och spela med den bekymmrar de sig inte om.

MMM vilken skön solstol.
För första gången så längtar jag iallafall tills öppna förskolan och babysången sätter i gång. Det gjorde jag inte förra terminen. Vi var aldrig på öppna förskolan men på babysången gick vi ju flitigt. Nu märks det ju hur kul Hjalmar tycker det är med andra barn så den här terminen kommer vi nog gå rätt mycket på öppna förskolan. Nu börjar ju de flesta vi känner på dagis så mycket kompisar hemma blir det inte tal om. Jag har nya gummistövlar med racerbilar på.
Tada nu cyklar vi pappa.

1 comment:

Angelica said...

Men hjallis du ska ju spoa upp dom andra kidsen om dom snor din boll... ;) hihi Men gu kan man se ut mer som en san har rackans busunge som du gor pa tvattmaskinskortet hade du i luringen dar da?? :D och du lackra stovlar avundsjuk el vad?