Wednesday, May 10, 2006

Torsdag den 11 maj 2006


Kan ni förstå hur man kan stå med de där lilla benet??



Efter flera dagar av bedårande väder så känner man sig lite sommrig.

Igår var Hjalmar brudar här. Vi åt taco paj och kladdkaka med vaniljglass. Pajen blev väldigt lyckad, alla tog iallafall mer och det tar jag som ett gott tecken. Hasse tyckte också den var god och åt så han fick ont i magen. Vi satt ute på uteplatsen och flera av Hus borna tyckte att det var jättemysigt på uteplatsen och kom fram till att vi inte behövde ngt hus, speciellt inte eftersom vi har stugan också. Och det ligger ju ngt i det. Vi blev förstås lite sentimentala då vi pratade om att Hjalmar snart är 1 år och nyss gick vi där pirriga på rundvisningen på förlossnigen.

Jag är ju väl optimistyiskt om jag säger att jag tror att Hjalmar kommer att gå till ettårsdagen men inte är det långt därifrån heller. Han står jättelänge om han får hålla i sig och går långa bitar med gåvagnen alldeles själv. Står ngr sekunder utan stöd. Så det finns hopp om liv.

Han har också kommit på att det går jättebra att resa sig upp om man tar tag i toaletten. Han provade idag och det gick också jättebra att slänga ner mammas ena strumpa i toaletten. Jag måste köpa såna där tvättservetter som man kan torka av toasitsen med då man varit där.
Annars så går det som ett hejsan att åka omkring på rumpan eller åla sig fram.

Idag ska vi åka till Hugoo och vara lite kusin vakt. Vi tar kanske en tur till äventyrsparken. Vi får se vad Hugo vill och hur Hjalmar tänker sova. Han vägrade somna på förmiddags luren härom dan så efter att han gjort likadant tre dagar så tänkte jag att han får väl sova en gång om dan då efter lunch. Men igår kväll var han så trött så han bara grinade och det har han aldrig gjort förut. Så vi får se idag. Han kanske får sova 1 gång men att jag lägger han redan vid 18.30. Vi får väl prova oss fram lite.

Med tunga snett i mun går det ju jättebra att stå så här bra.

Nu ska vi ta och leka lite för nu har han lekt själv jättelänge med sin dammsugare.

Förlora en timme på morgonen och du jagar den hela dagen.(England)/Maria

No comments: