Wednesday, April 12, 2006

Skärtorsdag


Glad Påsk
till alla
önskar
Hjalmar Maria Hasse

Ja idag börjar påsken och allt känns så mycket mer betydelse fullt då man har egna barn. Nu har vi alltid firat alla traditoner på ett mycket väl godkänt sätt det är inte så jag menar men det blir mer annorlunda då man har egna barn. Nu ska man hitta egna traditioner också som vi ska ha. Det är såå mysigt. Hjallis ska såklart få påsk ägg också. Jag har köpt ett sånt mellanstort med klassiskt påskmotiv. Och i ska han få en leksaksbil med hjul som inte går att äta upp, en ljusgul mössa och ett par turkosa badbyxor med gula ankor på. Jag vet redan nu att han kommer bli jätteglad och proväta snörena på mössan på en gång.

Här hemma så har vi ris utan vatten men jag är allergisk ändå. Känner mig konstig i halsen och vattnig och svullen i ögonen men är det påsk så är det. Ska på tal om det ta kontakt med vårdcentralen så jag får den där ormsprutan så vi kan andas ut och ha en trevlig sommar. Hjallis kommer dock få leva i gummistövlar och under total uppsikt.

Näe nu ska vi ta och stryka Hjalmars vår kläder som han får ha på påsk afton.

Ska också på barnens hus idag och undersöka vad det kan göra åt att vår fotsäck till vagnen gick sönder då jag tvättade den. Det var lite komiskt faktiskt för på Brios hemsida står så fint att de minsann använder tyg som ligger på kvalitet 6 i skalan och de flesta andra företag 5. Brio använde tyg som omöjligt kunde tråda sig. hmm konstigt är att det är precis det som hänt med fotsäcken. Inte ngt mycket, jag kan laga det själv men jag vill ha valuta för pengarna vi köpte vagnen för. Får jag inte en ny kan de åtminstånde ge mig en parasoll. Det är väl rimligt eller vad tycker ni.

Jaja nu är Hjalmar less och vill ha lite uppmärksamhet här.

Vare sig stenen slår mot ägget, eller ägget mot stenen, är det dock ägget som går i bitar./Maria

No comments: