Tuesday, April 04, 2006

Onsdag den 5 april 2006

Riddarkusinerna i sitt esse
Jahapp då var det onsdag och idag ska jag och Hjalmar fika hos hans Kusin Hugo och Moster Karin. Sätter in en bild på hur det var förra gången vi fikade.

Bvc besöket igår kan man väl inte direkt säga gick så lysande. På väg dit såg jag flera barnvagnar med väldigt små bebisar i. Tolkade det genom vankande mammor och babyliftar i vagnarna. Jag undrade vad i hela friden de skulle på tandinformatin för, tänkte att de har nog annat att fokusera på. Jaja tänkte jag gick in på BVC och de första jag såg var min barnmorska. Ja fattade ingenting men 1 sekund senare kom Agneta och sa - Maria kommer du nu??? Jaa när ska jag komma???sa jag. hmm för två timmar sen sa hon då. Jaha sa jag. Det var inte kl 15 utan kl 13. Barnmorskan frågade om jag fortfarande var amningsförvirrad. Jaah sa jag 9 månader efter att jag ammat. :-) Jag fick en ny tid på fredag och hon skrev tid och datum med stora bokstäver på en lapp.

Ja igår så bröt jag även kroknosa. Jag städade av mig lite aggressioner på Hasse som låg och sov och inte vaknade då jag stog i ducshen och Hjallis skrek. Så jag snubblade över Hjallis i gåstolen och in i dörrkarmen på lilltoa. Det var inte speciellt skönt och det är inte skönare nu efter att jag gjort morgon gympa heller. Hjallis älskar att städa och vill gärna stå så mycket i vägen som möjligt. Då jag tar fram dammsugarn så apploderar han och skriker och skrattar så mycket han kan.


Jag, Hjalmar och mormor hade pulkrace på Tyndis.

Det som inte dödar härdar(syftar på min tå)/Maria

No comments: