Wednesday, April 19, 2006

Onsdag den 19 april


Grattis till Hugo och Neta idag.

Bad dax i diskhon hos Momman och Moppan på Tynderö.

Fast att det var deras födelsedag så har det inte bringat mig ngn speciell lycka. Hjalmar är jätteförkyld, 39 i feber och jättemycket hosta vilket ledde till att han mer eller mindre var vaken hela natten i natt, och det i sin tur ledde till att jag inte sov vilket ledde till att jag idag genomlidit vad jag kan påminna mig den värsta migränen någonsin. Då Hjalmar vaknade efter att ha sovit lite på morgonkvisten trodde jag att jag var död. Jag ranglade omkring kunde inte se med ena ögat och var helt mörbultad i hela kropen. Trodde aldrig att jag skulle genomlida dan men som ett mirakel och tack vare Ease och Treo så överlevde jag mirakulöst nog.

På eftermiddan så tog jag vagnen och vankade omkring här utanför så Hjalmar somnade så då satt jag på uteplatsen och halv sov. Hann även med att dika lite grann. Gångvägen är som en leråker och hälften av leran är i våran hall så jag vill att det ska torka nu.

Nu har Hasse nattat Hjalmar så jag har grejet på lite för mig själv. Får se hur natten avlöper. Det är så himmla skönt fast jag bara hängt tvätt och suttit här.

Nu ska jag ta itu med Hjalmars dagbok, jag håller på att skriva över alla händelser från almanackan.

Arbete är bra, så länge man inte glömmer bort att leva.(Afrika-Bantu)/Maria


Nybadad pojke. Mina kusiner luktade på mig och tyckte jag luktade gott. Så det var inte helt förgäves.

1 comment:

Anonymous said...

Hej hej! Testar att lägga en kommentar..... Hoppas att ni friskar på er!! Kram Faster