Sunday, April 23, 2006

Måndag den 24 april

Jahapp vad är det här för konstig stol då?? Jag tar och äter lite toapapper så länge.

Ja då var helgen avklarad då och jag ser redan framemot nästa. Vårmässa och dessa underbara Langos. Jag har längtat sen selånger marknad. Sen ska det bli jätemysigt med Valborg. Vad vi sak göra är väl inte riktigt klart men det måste bli en brasa iallafall.

Igår så var det nära att koltrastarna skulle få sig en rejäl omgång av både mig och framförallt Hasse. De bor längt upp och spolar balkongen med vatten så det forsar in hos oss. Och jag kan tänka mig hur det forsar in hos de i mitten men det var troligtvis i stugan. Jag hade hängt ut mattor och tvätt så jag blev ju lagom glad. Hjalmar brukar ju dessutom sova ute men tur så gjorde
han inte det just då det började spola.

Idag ska vi åka till moppeloppan och spilla lite färg i garaget, hahaha. Hjallis ska få en byrå. Nu har vi målat färdigt och det blev inget spillt förutom lite på plasten. Jag tänkte måla i garaget men det sa pappa var för kallt så jag föreslog att jag skulle måla byrån i volvon istället. Han tyckte inte det var det minsta kul men det gör vi eller hur?!?

Vi har en gymnastisk kille nu. Han kommer över från sittande till mage betydligt smidigare nu och kör ngn kombinerad ål och kryp stil. Ser ut som en larv som kryper. Ja vad har mer hänt idag inget speciellt. Hjallis har käkat potatisbullar med lingon sylt. Det var gott. Har också kommit fram till att vi ej behöver ngn mini gris för vi har Hjalmar. H
an äter det mesta som kommer ivägen. Typ tåluddar, gammal mat och ett och annat gruskorn.

Poliskonstapel Hjalmar på språng.


Våren är en jungfru, sommaren en mor, hösten är en änka, vintern en styvmor.(Ryssland)/Maria

No comments: