Saturday, April 22, 2006

Lördag den 22 april



Underbara dag idag.

Det hela började med att Hjalmar sov hela natten så när som en vällingpaus vid 02 snåret. Sen fick jag sovmorgon och Hasse bytte bajsblöjor på löpande band. Sen fick jag lite pengar av Hasse som jag skulle ha för jag OliviaLiam Oliver osså Hjalmar förstås då skulle gå på stan. Han förbjöd mig att köpa något åt Hjalmar. Han tyckte jag kunde köpa ngt nagellack eller BALSAM. Hur kul som helst. Ja det skulle vara ngt till mig iaf. Jaja glad i hågen var jag. Hasse x2 drog iväg till Ljungan för att fiska. Olivia och jag packade in oss i deras bil, eller packade man körde två vagnar rakt in och slog igen bogvisiret kändes det som. Jaja Olivia köpte massor med fina saker mest till Liam som behövde nytt. Jag kollade in alla saker som jag inte fick köpa idag men väl till veckan. Jag hann inte ens kolla på något till mig själv. Förutom en salami och brie baguette och en sån jättekaka. Vi fikade jättelänge för att göra det med 3 barn under 3 år. Supermysigt och barnen uppförde sig exemplariskt. Liam berättade bland annat att Oliver haft en jättestor mage då de skulle bada för han hade minsann ätit kött och mos men Liam själv hade inte ätit nåt för han hade bara kollat på tv och tv. Sen hade vi även en givande diskussion om varför inte båtar kan köra på isen. Han kom också på att han skulle bada i ljungan och att mormor hade en pool i ett hål i taket. hmmmm Hjalmar spanade också in alla fina saker man kan köpa till Alma som snart fyller år hon också. Massor av snaskigt rosa fanns det.

Efter stads turen så dumpades de två yngsta av och vi äldre drog vidare till IKEA där den coola batman dräkten införskaffades. Se bild
Sen åt vi en vrak MacDonalds middag. Vi beställde så mycket att all personal på plats blev delaktiga i packningen. Olivia tyckte ett tag att vi måste be Hassarna komma ut och hjälpa till att bära in all maten. Ja gott var det iaf.

Nu är det dags för sängen.


Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex. (eller?? jag tycker inte att det är allt för lidelsefullt att shoppa och äta gosaker heller)/Maria

No comments: