Thursday, April 27, 2006

Fredag den 28 april

Puss på dig min finaste pappa.

Först så måste jag säga att det är skittrist att ingen skriver ngr kommentarer. Fyyy på er.

Men till det viktigaste av allt. Hasse och jag är nu stolta och glada att meddela att Hjalmar har kissat och bajsat på pottan. Igår kväll efter kvällsgröten så var det premiär med pompa och ståt. Det blev en riktig fest.

Idag så står det babysång på schemat. Det ska bli jättekul för det har inte varit på 3 gånger. Och Hjalmar får träffa sin kompis Elin. Hjalmar sa till mig i förtroende igår att han inte vet om han är kär i Alma längre för hon bet honom i fingret igår så han har märken än.

Sen får vi se om det blir ngt systemet, jag skulle kunna tänka mig ett glas rödvin till maten ikväll. Men då får det bli efter H slutat jobbet för han har bilen och det spöregnar ute och jag är inget sugen på att gå till och från stan i regn igen. Det gjorde jag igår så det räckte. Man får så ont i axlarna av att bära paraply längre sträckor.

Nämen nu så ska jag leka lite med Hjallis. Men ha en trevlig helg.

Vinet är oskyldigt, bara supen är skyldig.(Frankrike)/Maria

mmm sugrör smaskens

3 comments:

Anonymous said...

Man får inte alltid som man vill! Även om DU fått det Maria.

Skoggren said...

Tydligen så verkar det störa ngn, men avundsjuka finns det gott om i världen.

Anonymous said...

Hej!

Vilken fin blogg du har Hjalmar! Men tänk att min kompis hittade hit före mig. Hon, vars sambo postade födelsedagskortet till Hjallis.

Dagen efter sa hon att hon redan sett kort från 1-årskalasen. Inte hade jag fattat att Hjalmars blogg fanns här :-)

Nu får vi ta igen alla kommentarer vi inte skrivit!

KRAM Fam Dahlberg